Εργαστήρια Πολιτισμού V & VI

410241. Εργαστήριο Πολιτισμού V: Διαχείριση Πολιτιστικών Εκδηλώσεων
Υπεύθυνος: Γ.Μ. Κλήμης

Το εργαστήριο αποσκοπεί στη θεωρητική και πρακτική εξοικείωση των φοιτητριών/-τών με τη διοργάνωση και την παραγωγή ενός ευρέως φάσματος πολιτιστικών εκδηλώσεων.
Κατά τα ακαδημαϊκά έτη 2015-16, 2016-17 και 2017-18, ειδικότερα, επελέγη ως θεματικό πεδίο η μουσική του 20ού και του 21ου αιώνα με πεδίο άσκησης τη διοργάνωση ενός κύκλου συναυλιών με τίτλο

«Μια γέφυρα μουσικής πάνω από τη Συγγρού» σε συνεργασία με τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.

Οι φοιτητές, υποστηριζόμενοι από την τεχνογνωσία και το δίκτυο επικοινωνίας της Στέγης, αναλαμβάνουν την προώθηση των συναυλιών σε στενή συνεργασία με τους μουσικούς, ενώ το πρόγραμμα τελεί υπό την εποπτεία και των δύο ιδρυμάτων.

Οι εβδομαδιαίες συναντήσεις περιλαμβάνουν τις εξής θεματικές:

  • Εξοικείωση με το μουσικό περιεχόμενο του προγράμματος του κύκλου συναυλιών
  • Διαμόρφωση προγραμματισμού
  • Οργάνωση παραγωγής
  • Σειρά συνεντεύξεων με τους συνθέτες και εκτελεστές που συμμετέχουν στις συναυλίες.
  • Σύνταξη δελτίων Τύπου / προωθητικού και διαφημιστικού υλικού
  • Παρουσία στα social media • Πνευματικά δικαιώματα
  • Ανεύρευση χορηγιών
  • Διερεύνηση ομάδων ειδικού κοινού και επικοινωνία με αυτές.

Οι φοιτητές συνεργάζονται σε ομάδες.

Η αξιολόγηση γίνεται με βάση:

α) τη σύνταξη του υλικού πρoώθησης (press books). 
β) τη διεξαγωγή ενός ρεπορτάζ, έντυπου ή ραδιοφωνικού για τις συναυλίες. 
γ) τη συνολική οργάνωση της επικοινωνίας και προώθησης των συναυλιών και τη συμβολή των φοιτητών στην άρτια διεξαγωγή τους. 
δ) τη συνεργασία ανάμεσα στα μέλη των ομάδων. 
ε) την τήρηση αρχείου ή τη δημιουργία βίντεο "making of" με βάση το υλικό των συναντήσεων, συνεντεύξεων, δελτίων Τύπου κλπ.

Στο τέλος του εργαστηρίου ζητείται η σύνταξη μιας έκθεσης, ατομικά ή ανά ομάδες, για την εμπειρία της συμμετοχής σε αυτό.

 

410242. Εργαστήριο Πολιτισμού VI: Θέατρο – Σύγχρονη Παραστασιολογία – Π. Κόκκορη

Πρόκειται για μεθοδική ενασχόληση με τα βασικά είδη του σύγχρονου ρεπερτορίου, την παραστατική θεωρία του εικοστού αιώνα και τις διάφορες εκφάνσεις της στους θεατρικούς κώδικες της μετα-νεωτερικής σκηνικής γλώσσας.

Στόχος του μαθήματος είναι να αποκτήσουν οι φοιτητές τις απαραίτητες δεξιότητες για την ανάλυση του θεατρικού είδους, και της θεατρικής πράξης στο συνολικό της αποτέλεσμα.

Το μάθημα, δηλαδή, μελετά τα επιμέρους στοιχεία (κείμενο, σκηνοθεσία, υποκριτική, κίνηση, σκηνογραφία, μουσική, φωτισμό) και πώς εναρμονίζονται ή λειτουργούν αυτόνομα. Έμφαση δίνεται στην ανάπτυξη της ικανότητας να αποσαφηνίζεται στην επιχειρηματολογία αξιολόγησης μιας παράστασης αν είναι το κείμενο ή η παράσταση που μας γοητεύει ή μας απογοητεύει.

Περαιτέρω στόχοι του μαθήματος είναι οι εξής:

  1. Η καλλιέργεια στην τέχνη της θέασης
  2. Η αναγνώριση της σχέσης λόγου-σώματος-τεχνολογίας στις παραστατικές τέχνες
  3. Η διερεύνηση της σκηνοθετικής άποψης και η αξιολόγηση της παραστατικής πρακτικής
  4. Η απόκτηση δεξιοτήτων για το πώς ετοιμάζεται η προβολή μιας παράστασης: δελτίο τύπου, δημιουργία εικόνας – ταυτότητας, βίντεο trailer ή teaser, εύρεση χορηγών κ.ο.κ. Σ’ αυτήν την πιο εξειδικευμένη κατάρτιση προστίθενται δεξιότητες που αφορούν τη συγγραφή κριτικού δοκιμίου και θεατρικής κριτικής. 

Για μια πιο άμεση γνώση των πρακτικών στοιχείων της θεατρικής παραγωγής και τα κριτήρια με τα οποία οι τεχνικές επιτεύξεις αξιολογούνται, το μάθημα περιλαμβάνει επισκέψεις σε παραστάσεις που σχετίζονται με το θεωρητικό μέρος.