Γνωστικό αντικείμενο: Πολιτισμική Πληροφορική
Ο Κώστας Καρπούζης είναι Επίκουρος καθηγητής στο Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού. Στην έρευνά του, αναζητεί αλγορίθμους που κάνουν τα υπολογιστικά συστήματα περισσότερο προσαρμόσιμα στο πώς οι άνθρωποι αλληλεπιδρούν με αυτά, χρησιμοποιώντας έννοιες φυσικής αλληλεπίδρασης και τεχνητής νοημοσύνης. Παράλληλα, ερευνά πώς τα ψηφιακά παιχνίδια και η παιχνιδοποίηση μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε τάξεις και στην ελεύθερη μάθηση για να υποστηρίξουν τη διδασκαλία συμβατικών και κοινωνικών δεξιοτήτων σε ενηλίκους και παιδιά. Από το 1998, έχει συμμετάσχει σε πάνω από είκοσι έργα Έρευνας και Ανάπτυξης με Ευρωπαϊκή και Ελληνική χρηματοδότηση, με εξέχοντα παραδείγματα το Δίκτυο Αριστείας Humaine, όπου κατεύθυνε τις ερευνητικές δραστηριότητες στη μοντελοποίηση και αναγνώριση συναισθημάτων, το έργο CALLAS (Area Leader εφαρμογών συναισθηματικής υπολογιστικής, design award από την Intel στο διαγωνισμό Ultrabook), το έργο FP7 TeL Siren (Technical Manager, το έργο ψηφίστηκε Best Learning Game in Europe το 2013 από την Games and Learning Alliance), το έργο H2020 iRead, που παρήγαγε το Navigo, το νικητή του διαγωνισμού GALA Serious Games competition το 2018 και το έργο H2020 ECoWeB που παράγει περιεχόμενο και προσωπικοποιημένες εφαρμογές για τη συναισθηματική υγεία και την πρόληψη προβλημάτων που σχετίζονται με την ψυχική υγεία στους εφήβους και νεαρούς ενηλίκους.
Έχει διατελέσει κριτής προτάσεων Consolidator Grants και Marie Skłodowska-Curie για το European Research Council (ERC), και υπηρετεί ως Computer Chapter και Student Activities Chair για το IEEE Greece, ως μέλος του ΔΣ του gi-Cluster του Corallia, μιας κοινοπραξίας βιομηχανικών και ακαδημαϊκών φορέων του οικοσυστήματος της δημιουργικής βιομηχανίας και των ψηφιακών παιχνιδιών, ως Πρόεδρος της Ένωσης Μηχανικών Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδας και ως μέλος της Εθνικής Επιτροπής Βιοηθικής και Τεχνοηθικής και των Επιτροπών Ηθικής και Δεοντολογίας στην Έρευνα στο ΕΠΙΣΕΥ-ΕΜΠ και στο Παν. Δ. Αττικής. Το 2016 συνεπιμελήθηκε τον συλλογικό τόμο “Emotion in Games: Theory and Practice” που εκδόθηκε από τον Springer. Οι δημοσιεύσεις του είναι διαθέσιμες από το Google Scholar στη διεύθυνση https://scholar.google.gr/citations?user=12olpHgAAAAJ
Παράλληλα, έχει ασχοληθεί με μια σειρά από δραστηριότητες που σχετίζονται με την Επικοινωνία της Επιστήμης, όπως το Famelab Greece, το openscience.gr και τους Science Reactors. Είναι υποστηρικτής του προγραμματιστικού εγγραμματισμού στα σχολεία μέσα από πρωτοβουλίες όπως η Girls Go Coding και η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού (EU Code Week). Έχει μιλήσει τρεις φορές σε διοργανώσεις TEDx (Παν. Μακεδονίας, Αθήνα, Ρόδος) και δημιούργησε το μάθημα “Can machines read your emotions?” για την πλατφόρμα TED-ed.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Γραφείο ΣΤ2 [6ος όροφος - Νέο Κτίριο]
Τηλέφωνο: 210-9201848
ΩΡΕΣ ΓΡΑΦΕΙΟΥ:
- Δευτέρα 12:00-13:00
- Πέμπτη 14:00-15:00