Η σπουδή της «επικοινωνίας» είναι σημαντική για όλα σχεδόν τα επαγγέλματα που έρχονται σε άμεση επαφή με τον άνθρωπο: εκπαίδευση, διοίκηση, δημόσιες σχέσεις, δημοσιογραφία, πολιτιστική διαχείριση, διαφήμιση, marketing, υπηρεσίες υγείας, κοινωνικές υπηρεσίες, κ.ά.
Το ίδιο σημαντική είναι η σπουδή των επικοινωνιακών φαινομένων για όσους σχεδιάζουν να ασχοληθούν με αντικείμενα που απαιτούν ικανότητες σε τομείς όπως: γραπτός και προφορικός λόγος, επίλυση προβλημάτων μέσω ανάλυσης και σύνθεσης, τεχνικές της συνομιλίας και του επιχειρήματος, κατανότηση των πολιτιστικών φαινομένων, επαφή με τις ψηφιακές τεχνολογίες και έρευνα αγοράς.
Απόφοιτες και απόφοιτοι του Τμήματος εργάζονται σε ευρύ φάσμα φορέων του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, περιλαμβανομένων του Υπουργείου Τύπου, του Υπουργείου Πολιτισμού, πολλών έντυπων, ηλεκτρονικών και ψηφιακών μέσων επικοινωνίας, εταιρειών διαφήμισης και έρευνας αγοράς, νεοφυών επιχειρήσεων (start ups), μουσείων, πολιτιστικών ιδρυμάτων, δημιουργικών βιομηχανιών κ.ά.
Το Τμήμα διατηρεί σχέσεις με ερευνητικούς και επαγγελματικούς φορείς σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων του, και αποτελεί σημαντικό συνομιλητή στον δημόσιο διάλογο που αφορά τα μέσα μαζικής επικοινωνίας, τις δημιουργικές βιομηχανίες, την πολιτιστική πολιτική, κλπ. Η ανταπόκριση αυτή ελέγχεται μεταξύ άλλων και με τη συνεχή επαφή του Τμήματος με τις/τους αποφοίτους του και τη σταδιοδρομία τους τόσο σε επίπεδο σπουδών και ακαδημαϊκής τους πορείας (μεταπτυχιακές σπουδές εσωτερικού ή εξωτερικού), όσο και σε επίπεδο επαγγελματικής απασχόλησής τους στην αγορά εργασίας.
Το Τμήμα επιδιώκει να ανταποκριθεί, στο μέτρο του δυνατού, και εντός των συγκεκριμένων συνθηκών και συγκυριών, στις προσωπικές και επαγγελματικές επιδιώξεις των φοιτητριών/τών.