- Ανάλυση των μέσων: Καθεστώτα μετά-αλήθειας στις οπτικοακουστικές παραγωγές
- Η μίξη πραγματικότητας / μυθοπλασίας στις παραγωγές των μέσων
- Πρόσληψη των μέσων και κοινωνικές πρακτικές: Εμπιστοσύνη και σύνδεση με τα μιντιακά προϊόντα δημοφιλούς κουλτούρας
NEA
Συμμετοχή της αναπληρώτριας καθηγήτριας και διευθύντριας του Εργαστηρίου Διαφήμισης και Δημοσίων Σχέσεων – ADandPRLAB Μπέττυ Τσακαρέστου στο emmahub 2024 «Media Management and Migration Challenges of Media Making by and for Diasporic Communities» το οποίο διοργανώνει το European Media Management Association (emma) στο Macromedia University of Applied Sciences στο Βερολίνο, 13-15 Νοεμβρίου 2024.
Η αναπληρώτρια καθηγήτρια και διευθύντρια του Εργαστηρίου Διαφήμισης και Δημοσίων Σχέσεων – ADandPRLAB Μπέττυ Τσακαρέστου συμμετέχει στο emmahub 2024 «Media Management and Migration Challenges of Media Making by and for Diasporic Communities» το οποίο διοργανώνει το European Media Management Association (emma) στο Macromedia University of Applied Sciences στο Βερολίνο, 13-15 Νοεμβρίου 2024.
Στο πλαίσιο της θεματικής “Media enterprises for and by diasporas: Examples in Europe» παρουσιάζει τα αποτελέσματα και τον αντίκτυπο του ερευνητικού έργου #YourStory@Melissa μαζί με τον Δρ. Δημήτρη Ξενάκη, συν-ιδρυτή του InsideStory.gr και τη Δρ. Ναντίνα Χριστοπούλου, ιδρύτρια και διευθύντρια του «Δικτύου Μέλισσα- Δίκτυο Μεταναστριών στην Ελλάδα».
Link: https://media-management.eu/
- Στις διαφορετικές κριτικές μεθοδολογίες· στη σύζευξη ιδεολογίας, αισθητικής και κριτικής· σε μεμονωμένα πρόσωπα ως διακριτές κριτικές φωνές· στην παρέμβαση της εγχώριας κριτικής στην ανάδυση κινηματογραφικών τάσεων αλλά και στην πρόσληψη ταινιών, κινηματογραφικών ειδών και του έργου σκηνοθετών/τριών· στη σύνδεση του κριτικού λόγου με θεσμικούς και εμπορικούς φορείς στην πολιτισμική βιομηχανία του κινηματογράφου· σε εκδοτικές δραστηριότητες καθώς και στους διαύλους επικοινωνίας ανάμεσα στις σύγχρονες κινηματογραφικές σπουδές και την κριτική.
- Έμφαση, επίσης, δίνεται στις μεταμορφώσεις της κινηματογραφικής κριτικής στο ψηφιακό περιβάλλον και στην εποχή του διαδικτύου με την υποχώρηση των παραδοσιακών έντυπων μέσων (εφημερίδων, πολιτιστικών και ειδικευμένων περιοδικών) και την αντικατάστασή τους με πολιτιστικούς και κινηματογραφικούς ιστότοπους, ιστολόγια, podcasts, ομάδες και αναρτήσεις στο facebook.
Το Σάββατο 9 Νοεμβρίου και ώρα 9:00 π.μ. στον ραδιοφωνικό σταθμό ΣΚΑΙ και με οικοδεσπότη την Άρη Πορτοσάλτε η Αναπληρώτρια Καθηγήτρια του Τμήματος Ιωάννα Βώβου, συμμετέχει με τον καθηγητή του Τμήματος Δημοσιογραφίας του ΑΠΘ Βασίλη Βαμβακά, σε συζήτηση για την ελληνική τηλεόραση από τη μεταπολίτευση και ύστερα στο αφιέρωμα του ραδιοφωνικού σταθμού ΣΚΑΙ, 50 χρόνια Δημοκρατίας: το λεξικό της Μεταπολίτευσης.
Μεταξύ των θεμάτων που θα συζητηθούν:
- Η πορεία του μέσου και το πέρασμα από τη δικτατορία στη μεταπολίτευση
- Η μετάβαση στην ιδιωτική τηλεόραση
- Η σχέση του μέσου επικοινωνίας με την πολιτική και το δημοκρατικό διακύβευμα
- Η τηλεόραση και η διαμόρφωση μίας σύγχρονης-μεταπολιτευτικής λαϊκότητας
- Η εξέλιξη των ειδών τηλεοπτικού λόγου
Το επιστημονικό και συγγραφικό έργο της Αναπληρώτριας Καθηγήτριας Ιωάννας Βώβου εστιάζει σε μεγάλο βαθμό στην τηλεόραση, στην ιστορία της, στη σχέση του μέσου με την κοινωνία, στην εξέλιξή του σε ένα διαμεσικό περιβάλλον, στα τηλεοπτικά είδη (ενημέρωση, εκπομπές λόγου, μυθοπλασία, ψυχαγωγία, ριάλιτι τηλεόραση, τηλεοπτικές εξομολογήσεις) και στις κοινωνικές αναπαραστάσεις των μέσων επικοινωνίας.
Η πρόσφατη επιστημονική δημοσίευσή της με τίτλο «‘Χτίζοντας’ (σ)την εμπιστοσύνη. Οι εκπομπές τηλεοπτικής εξομολόγησης στην ελληνική (ιδιωτική) τηλεόραση», στο συλλογικό βιβλίο ΤΟ ΚΟΥΤΙ. Εικόνες της σύγχρονης Ελλάδας στην ιδιωτική τηλεόραση, (επιμ. των Β. Βαμβακά και Γ. Πασχαλίδη, εκδ. Brainfood, 2023) πραγματεύεται ακριβώς τον τρόπο με τον οποίο ο λόγος και η εικόνα των ‘απλών’ και ‘ανώνυμων’ ανθρώπων συμπεριλήφθηκε διαχρονικά στην ιδιωτική τηλεόραση. Το κεντρικό ερώτημα που απασχολεί το κεφάλαιο του εν λόγω συλλογικού τόμου μέσα από την διαχρονική μελέτη της τηλεοπτικής εξομολόγησης και της προσωπικής μαρτυρίας στις τηλεοπτικές εκπομπές είναι το ακόλουθο: τι νόημα δίνει η ιδιωτική τηλεόραση στην έννοια της εμπιστοσύνης μέσα στη σύγχρονη ελληνική κοινωνία, όταν η εμπιστοσύνη μοιάζει να έχει χαθεί;
Ενώ η ταλάντευση μεταξύ ιστορικής ακρίβειας, αλήθειας και μυθοπλασίας εξετάζεται στο κεφάλαιο «The ‘lifeworld’ criterion in HBO’s Chernobyl: An approach of the intentio lectoris» που συμπεριλαμβάνεται στον συλλογικό τόμο Chernobyl Calling. Narrative, Intermediality and Cultural Memory of a Docu-fiction (της σειράς Punctum Semiotics Monographs, επιμ. Nicola Dusi, Charo Lacalle, 2024), διαθέσιμο εδώ
GEN Z, MEDIA & CLIMATE CHANGE PODCAST SERIES από το ADandPRLAB x iMEdD
Ακούστε τα podcasts ΕΔΩ: https://podcast.imedd.org/en/channel/gen-z-media-and-climate-change/
Το Εργαστήριο Διαφήμισης και Δημοσίων Σχέσεων (ADandPRLAB) του Τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου σε εκπαιδευτική συνεργασία με το iMEdD Incubator for Media Education and Development παρουσιάζουν τη σειρά podcasts με τίτλο «Γενιά Ζ & Κλιματική Αλλαγή- Gen X & Climate Change”δίνοντας την εκπαίδευση και τη συμβουλευτική σε 17 ομάδες του εργαστηρίου προκειμένου να παράξουν τα δικά τους podcast κάτω από την ευρεία θεματική Gen Z , Media και Κλιματική Αλλαγή.»
H διευθύντρια του Εργαστηρίου ADandPRLAB αναπληρώτριακαθηγήτρια Μπέττυ Τσακαρέστου, ο επίκουρος καθηγητής Σταύρος Καπερώνης ευχαριστούν την κ. Κέλλυ Κική, Data Journalist, Project Manager στο iMEdD και τον κ. Παναγιώτη Μένεγο, Content & Production Manager Podcasts στο iMEdD για την άριστη και συνεχιζόμενη συνεργασία τους και το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025 προετοιμάζοντας το 3ο κατά σειρά Podcasting module και παραγωγή podcasts από τις ομάδες των φοιτητών-φοιτητριών
Ο Αναπληρωτής Καθηγητής και Διευθυντής του Εργαστηρίου Δημοσιογραφίας (J-Lab) Παντελής Βατικιώτης σχολιάζει στην Καθημερινή της Κυριακήςκαι τη δημοσιογράφο Νεκταρία Σταμούλη την κάλυψη της ιδιωτικής ζωής των πολιτικών από τα ΜΜΕ.