Ο Αναπληρωτής Καθηγητής και Διευθυντής του Εργαστηρίου Δημοσιογραφίας Παντελής Βατικιώτης και ομάδα φοιτητών/τριών συμμετέχουν σε workshops του CSIS Journalism Bootcamp (https://journalism.csis.org), 2-6 Δεκεμβρίου, Washington DC, για την παραγωγή πολυμεσικής ειδησεογραφικής ιστορίας με θέμα: The Politics of Managing Migration in the Mediterranean.
NEA
H Μπέττυ Τσακαρέστου, αναπληρώτρια καθηγήτρια και διευθύντρια του Εργαστηρίου Διαφήμισης και Δημοσίων Σχέσεων – ADandPRLAB συμμετείχε για 2η συνεχή χρονιά ως ομιλήτρια στο Πρόγραμμα κατάρτισης νέων Ευρωπαίων δημοσιογράφων, που υλοποιείται από το Γραφείο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα, τη Συμβίωση-Σχολή Πολιτικών Σπουδών του Συμβουλίου της Ευρώπης στην Ελλάδα και το InsideStory.
Η ομιλία της είχε τίτλο «Ψηφιακός Μετασχηματισμός και επικοινωνία νέων δημοσιογραφικών-media startup μοντέλων.
Ο Αναπληρωτής Καθηγητής και Διευθυντής του Εργαστηρίου Δημοσιογραφίας Παντελής Βατικιώτης συμμετέχει ως ομιλητής στο συνέδριο: Citizens can defeat disinformation. Civil society for an open democratic debate, στη θεματική ενότητα "Information and disinformation in the era of AI and social media", που διοργανώνεται από την European Economic and Social Committee και λαμβάνει χώρα στις 27 Νοεμβρίου στην Αθήνα στις εγκαταστάσεις του Κέντρου Τύπου της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης.
Φοιτητές/τριες του εργαστηριακού μαθήματος «Ακουστική και Ραδιοφωνική Επικοινωνία», απόφοιτοι/ες, παραγωγοί του Ράδιο Πάντειον Sports άνοιξαν τα τελευταία χρόνια έναν νέο δρόμο στη ραδιοφωνική ακρόαση μέσω των ακουστικών περιγραφών για άτομα με απουσία όρασης.
https://www.ertsports.gr/magazine/gnorimia-me-tin-omada-akoustikon-perigrafon-tis-pae-olympiakos-foto-video/?fbclid=IwY2xjawGwFJ1leHRuA2FlbQIxMAABHUCEofF5nOlKGcXZPXoRv7nbcb4ao5Rh02MDT-39KOzi-O14xcgcQmAJvQ_aem_9cnpqzycrTYh8tf18nav8A
Ο Καθηγητής Γιάννης Σκαρπέλος και η Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Αγγελική Γαζή, συμμετέχουν ως μέλη της επιστημονικής επιτροπής στο συνέδριο με θέμα "50 Χρόνια Ελληνικό Τραγούδι 1974-2024 – Κοινωνιολογικές και Πολιτισμικές Προσεγγίσεις", που διοργανώνεται από το εργαστήριο Πολιτισμικών και Οπτικών Σπουδών. Η Α. Γαζή συμμετέχει παράλληλα με δυο εισηγήσεις.
Δείτε το πρόγραμμα εδώ:
Το Εργαστήριο Δημοσιογραφίας (J-Lab) σας προσκαλεί σε παρουσίαση και συζήτηση με θέμα: "Φωτορεπόρτερ στη δίνη της σύρραξης".
Με οδηγό τη φωτογραφική μηχανή, παρατηρητές ενόπλων συγκρούσεων και ανθρωπιστικών κρίσεων, αποτυπώνουν στιγμές στη διαδρομή της αφήγησης δύσκολων και ταραχωδών ιστοριών. Προσκεκλημένοι του Εργαστηρίου Δημοσιογραφίας, οι Άρης Μεσσήνης (Agence France Presse) και Λευτέρης Πιταράκης (The Associated Press) παρουσιάζουν τη δουλειά τους, συνομιλούν για την πορεία τους στο φωτορεπορτάζ, την προετοιμασία για αποστολή σε ζώνη συγκρούσεων, την μαρτυρία του ανθρώπινου πόνου, τα ηθικά διλήμματα του φωτορεπόρτερ και την ουδετερότητα στο πεδίο, την (αυτο) λογοκρισία, την παραπληροφόρηση και τη συναισθηματική/ψυχολογική επιβάρυνση του φωτορεπόρτερ.
Τη συζήτηση συντονίζουν ο Διευθυντής του Εργαστηρίου Αναπληρωτής Καθηγητής Παντελής Βατικιώτης και ο Επίκουρος Καθηγητής Αχιλλέας Καραδημητρίου.
Το βιβλίο αυτό συνιστά μια πρόταση προβληματισμού, διαλόγου και συνεισφοράς στην κατανόηση της συνεχώς εξελισσόμενης κοινωνικοπολιτικής πραγματικότητας μέσα από μια διεπιστημονική, πολυμεθοδολογική και πολυτροπική ματιά.
Ο δημόσιος χώρος αποτελεί το διακύβευμα του βιβλίου συνδυαστικά με την επικοινωνιακή δράση και τις εκπαιδευτικές και μαθησιακές λειτουργίες. Η αναμόρφωση του δημόσιου χώρου μέσα από την προσπάθεια απάλειψης των διακρίσεων, προάσπισης των δικαιωμάτων, αποδοχής της διαφορετικότητας και της διαπολιτισμικότητας επιχειρείται να εξεταστεί με την πρόταση και την υιοθέτηση καινοτόμων μαθησιακών διαδικασιών.
Η εκπαιδευτική διαδικασία βρίσκεται στο κέντρο μιας διαδρομής που καλείται να συσπειρώσει διαφορετικά ζητήματα μέσα από διαφορετικές δράσεις προωθώντας τον διάλογο και την αναγκαιότητα της επικοινωνιακής δράσης για την αντιμετώπιση της ετερότητας, την αποδοχή και την αναγνώρισή της μέσα από τυπικές αλλά και άτυπες μορφές εκπαίδευσης που στην ουσία συνιστούν πολιτισμική παρέμβαση σε αξιακό, ηθικό, πολιτικό και κοινωνικό επίπεδο.