Κατεύθυνση Διαφήμισης και Δημοσίων Σχέσεων


  • Εργαστήριο Διαφήμισης και Δημοσίων Σχέσεων
    Διευθύντρια: Αναπληρώτρια καθηγήτρια Μπέττυ Τσακαρέστου

 

Η κατεύθυνση Διαφήμισης και Δημοσίων Σχέσεων έχει όραμα να εμπνεύσει και να εκπαιδεύσει τα μελλοντικά δημιουργικά μυαλά και ταλέντα στη διαφήμιση, τις δημόσιες σχέσεις, το στρατηγικό design και τη δημιουργικότητα, το impact storytelling, την ψηφιακή καινοτομία και τη startup επιχειρηματικότητα με θετικό αποτύπωμα (impact). Υιοθετεί μια διεπιστημονική προσέγγιση, παρακολουθώντας τις διεθνείς εξελίξεις στις τεχνολογίες και τις βέλτιστες πρακτικές στην επικοινωνία. Καλλιεργεί μια κουλτούρα πνευματικής και δημιουργικής περιέργειας, πειραματισμού και συνεργασίας σε όλες τις πτυχές της ακαδημαϊκής, επαγγελματικής και κοινωνικής ζωής. Ακολουθώντας ένα εκπαιδευτικό μοντέλο συν-δημιουργίας και μέσω στρατηγικών συνεργασιών με ένα ευρύ δίκτυο ειδικών από όλο το φάσμα της επικοινωνίας, των επιχειρήσεων, του startup οικοσυστήματος, των ψηφιακών μέσων και των immersive/ mobile τεχνολογιών, οι φοιτήτριες/τές έχουν την ευκαιρία να σκεφτούν και να ασκηθούν σε πραγματικά ζητούμενα και προκλήσεις και μέσα στο πλαίσιο των Παγκόσμιων Στόχων του ΟΗΕ.

Η λειτουργία της κατεύθυνσης βασίζεται στο Εργαστήριο Διαφήμισης και Δημοσίων Σχέσεων (#ADandPRLAB) που λειτουργεί από το 1993 και θεσμοθετήθηκε το 2021. Το Εργαστήριο έχει αναπτύξει ένα εξειδικευμένο πρόγραμμα team coaching με στόχο τη βελτίωση της ομαδικής συνεργασίας και της διαχείρισης συγκρούσεων μέσω συνεχούς coaching και mentoring στις ομάδες των φοιτητριών/τών.αδ

Οι απόφοιτες/τοι του Εργαστηρίου δραστηριοποιούνται και διακρίνονται στην Ελλάδα και διεθνώς στους τομείς της εφαρμοσμένης επικοινωνίας, του μάρκετινγκ, των ψηφιακών μέσων και παραγωγής περιεχομένου ή εκκινούν δικά τους νεανικά καινοτόμα startup εγχειρήματα συνδεδεμένα συχνά με την τεχνολογική και κοινωνική καινοτομία.

Το Εργαστήριο έχει αναπτύξει διεθνείς συνεργασίες με ακαδημαϊκά ιδρύματα σε ΗΠΑ, Ευρώπη, Ασία και Αφρική, αξιοποιώντας εκπαιδευτικές-ερευνητικές συνεργασίες, το πρόγραμμα Erasmus+, καθώς και τη συνεργασία με πρεσβείες και ιδρύματα (π.χ. Copenhagen Business School, CUNY Center for Entrepreneurial Journalism, Ohio University, Alberto Hurtado University, Chile, UCU, Uganda, Centre for Journalism & Mass Communication Visva-Bharati, India).

Οι ερευνητικές δραστηριότητες του Εργαστηρίου εκτείνονται από τη διαφήμιση και τις καταναλωτικές πρακτικές ως τη διαχείριση κρίσεων, τη νευροηγεσία (neuroleadership), τα social media, τη startup επιχειρηματικότητα, τις συνεργατικές αξίες και τις πρακτικές διαμοιρασμού με την έρευνα «Mobile Generation Next.» Συμμετείχε, επίσης, στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Young Leaders:Developing and Enhancing Leadership Skills for Young Managers in Times of Crisis. Το εργαστήριο υλοποιεί και συμμετέχει σε δράσεις εξωστρέφειας και σε δίκτυα καινοτομίας. Διοργανώνει Startup Weekends, εργαστήρια συν-δημιουργίας και design thinking, προσομοιώσεις διαχείρισης κρίσεων, συμμετέχει σε ελληνικούς και διεθνείς διαγωνισμούς επικοινωνίας και επιχειρηματικότητας. Είναι μέλος του ΣΕΚΕΕ (Mobile Cluster) και έχει συμμετάσχει στην επίσημη ελληνική αποστολή στο Mobile World Congress μεταξύ 2013-2016. Έχει υπογράψει μνημόνια συνεργασίας με: Antenna Music, Velocity Partners VC, Digital Communication Network SEE.


Συνεργασία του Εργαστηρίου Δημοσιογραφίας (J-Lab), του Εργαστηρίου Επικοινωνίας, Μέσων & Πολιτισμού (Media Lab) και του Εργαστηρίου Διαφήμισης και Δημοσίων Σχέσεων (ADandPRLAB) με το iMEdD (incubator for Media Education and Development).


Ξεκίνησε η στρατηγική συνεργασία του Εργαστηρίου Δημοσιογραφίας (J-Lab), του Εργαστηρίου Επικοινωνίας, Μέσων & Πολιτισμού (Media Lab) και του Εργαστηρίου Διαφήμισης και Δημοσίων Σχέσεων (ADandPRLAB) με το μη κερδοσκοπικό δημοσιογραφικό οργανισμό iMEdD (incubator for Media Education and Development), για την ανταλλαγή συμβουλευτικής τεχνογνωσίας, τις συνέργειες σε ερευνητικές και δημοσιογραφικές δράσεις, καθώς επίσης και για ακαδημαϊκά προγράμματα αλλά και για τη διάδοση των αποτελεσμάτων αυτής της συνεργασίας στην κοινωνία.

Οι στόχοι αυτής της συνεργασίας είναι:

  • Ανάπτυξη άρθρων υψηλής ποιότητας βασισμένων σε μελέτες σε αντικείμενα ευρύτερου ενδιαφέροντος (σχετικά με την κοινωνία, πολιτική, αθλητισμό, εκπαίδευση, οικονομία ή δημόσια υγεία).
  • Ανταλλαγή τεχνογνωσίας, επιστημονικών μεθόδων και προσεγγίσεων σχετικά με τις σύγχρονες δημοσιογραφικές πρακτικές.
  • Πρόσβαση των φοιτητών/τριών σε πραγματικά προβλήματα και δεδομένα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

Ε' Εξάμηνο:

ΣΤ' Εξάμηνο

Ζ' Εξάμηνο

Η' Εξάμηνο


Το Εργαστήριο Διαφήμισης και Δημοσίων Σχέσεων- ADandPRLAB σε συνεργασία με τον Antenna Music του Ομίλου Antenna στο πλαίσιο της συνεργασίας στο Startup Lab (εργαστρήριο του ΣΤ εξαμήνου) δημιούργησε μια σειρά podcast. H συνεργασία του Εργαστηρίου με τον Antenna Music εγκαινιάσθηκε το 2018 με την υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας και τη διοργάνωση του 1ου Athens Startup Weekend Audio and Radio Innovation και ενός Συμποσίου.
 
Με την εξαιρετική  συνεργάτιδα μας την κ. Δόμνικα Σκρέτα, Head of Marketing, Communications and Digital Transformation στον Antenna Music τα τελευταία 5 χρόνια (από το 2018) συνεργαζόμαστε στη συν-δημιουργία και υλοποίηση ενός πρότυπου προγράμματος επιχειρηματικής εκπαίδευσης και μάθησης, στο αναδθυόμενο πεδίο της ακουστικής ψηφιακής καινοτομίας, προσφέροντας στους φοιτητές μας νέες επιχειρηματικές εμπειρίες, δεξιότητες, επιχειρηματικό τρόπο σκέψης, ευκαιρίες δικτύωσης και άμεσου mentoring ώστε να αναπτύσουν και να σχεδιάζουν τις δικές του πρωτότπυπες επιχειρηματικές ιδέες.
 
Κατά το εαρινό εξάμηνο ακαδημαϊκού έτους 2021-2002 οι 19 ομάδες των τριτοετών φοιτητών μας στο StartupLab παρουσίασαν (pitching) καινοτόμες ηχητικές startup ιδέες με την πρόκληση να προσφέρουν παράλληλα μία ξεκάθαρη κοινωνική αξία, αντιμετωπίζοντας ζητήματα διακρίσεων, αποκλεισμού, συμπεριληπτικότητας και σεβασμού της διαφορετικότητας στο εργασιακό περιβάλλον.
 
H νέα σειρά PODCAST με τίτλο «Antenna Music x AD and PR Lab | #StartupLab22 φιλοξενείται στην πλατφόρμα SOUNDIS.GR του Antenna Music. Οι περισσότερες ηχογραφήσεις έγιναν στα studio του Antenna Music με την υποστήριξη ηχολήπτη και παραγωγού.
 
Στις 18/05/2022 η Διευθύντρια του Εργαστηρίου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Μπέττυ Τσακαρέστου στην εκπομπή "Τώρα για το Μέλλον" αναφέρθηκε σε αυτή τη συνεργασία: 
 
https://www.ant1news.gr/watch/1552572/tora-gia-to-mellon-18-05-2022
 
Ακολουθεί το Δελτίο Τύπου για τη νέα σειρά PODCAST με τίτλο «Antenna Music x AD and PR Lab | #StartupLab22:
 
 

SOUNDIS 1a

Κάνοντας κλικ εδώ έχετε πρόσβαση στη σελίδα του PODCAST  στην πλατφόρμα του  SOUNDIS.GR

adpr barcelonaΣυμμετοχή του Εργαστηρίου Διαφήμισης- ADandPR Lab του Τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου στο Mobile World Congress (MWC)2022/4YFN από 28 Φεβρουαρίου- 3 Μαρτίου 2022 για την ψηφιακή επικοινωνία της Ελληνικής Αποστολής και ως ecosystem partner του Συνδέσμου Εταιρειών Καινοτόμων Εφαρμογών Ελλάδος (ΣΕΚΕΕ.) Κεντρικό μήνυμα της Ελληνικής Αποστολής στο MWC22: "Innovation Unleashed"

Link: https://www.mwcbarcelona.com/

Link: https://www.mwcbarcelona.com/

Το Εργαστήριο Διαφήμισης και Δημοσίων Σχέσεων- ADandPR Lab συνεχίζει τη συνεργασία του με τον ΣΕΚΕΕ από το 2013 (https://www.sekee.gr/en/members/affiliate-members/) για την υποστήριξη της Ελληνικής Αποστολής στο Mobile World Congress (MWC/ 4ΥFN στη Βαρκελώνη από 28 Φεβρουαρίου- 3 Μαρτίου 2022, ως ecosystem partner σε θέματα επικοινωνίας στα ψηφιακά μέσα και στα κοινωνικά δίκτυα με τη συμμετοχή των φοιτητριών Ελένης Κακκαβά και Μελίνας Μακρίδου και υπό την ακαδημαϊκή ευθύνη της Αναπληρώτριας Καθηγήτριας και Διευθύντριας του εργαστηρίου Μπέττυς Τσακαρέστου.


Follow:
Twitter: https://twitter.com/SEKEE_GR
​Instagram: https://www.instagram.com/sekee.gr/
linkedIn: https://www.linkedin.com/company/sekee/


Στο Mobile World Congress(MWC) 2022, το οποίο αποτελεί μία από τις πιο εμβληματικές εκδηλώσεις στην παγκόσμια αγορά των ψηφιακών τεχνολογιών και προσελκύει το ενδιαφέρον χιλιάδων επιχειρήσεων, οργανισμών και στελεχών από ολόκληρο τον κόσμο λαμβανει χωρα ετησιως στη Βαρκελωνη (https://www.mwcbarcelona.com/). Η Ελληνική αποστολή με κεντρικό συμμετέχει με 44 εταιρίες, οργανισμούς και φορείς που δραστηριοποιούνται σε μια διευρυμένη γκάμα τομέων και έχουν αναπτύξει καινοτόμα προϊόντα, εφαρμογές και υπηρεσίες, μέλη του ΣΕΚΕΕ και καινοτόμες επιχειρήσεις από θερμοκοιτίδες (incubators), επιχειρηματικούς επιταχυντές (accelerators) και clusters όπως είναι το egg, το Pleiades ΙοΤ και η ΘΕΑ Την οργάνωση της ελληνικής αποστολής συντονίζουν ο Σύνδεσμος Εταιρειών Καινοτόμων Εφαρμογών Ελλάδος (ΣΕΚΕΕ), το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου (Enterprise Greece), η οποία στοχεύει στην ενίσχυση του κλάδου της τεχνολογίας μέσα από πολυεπίπεδες δράσεις με στόχο την περαιτέρω προώθηση του οικοσυστήματος καινοτομίας, τη διεθνή δικτύωση και την ανάπτυξη συνεργιών. Χορηγοί της ελληνικής αποστολής είναι η Περιφέρεια Αττικής, η Samsung, η Uni Systems και το egg -enter•grow•go της Τράπεζας Eurobank. Στους υποστηρικτές της ελληνικής αποστολής περιλαμβάνονται ακόμη η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), το Elevate Greece, η 5G Ventures και η Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε.


Στο πλαίσιο του εργαστηριακού μαθήματος "Ερευνα Αγοράς, Ψηφιακά Μέσα και Εφαρμογές: Web, UX,  Apps, Mobile, Video, Podcasting" του Εργαστηρίου Διαφήμισης και Δημοσίων Σχέσεων (#ADandPRLAB), με έμφαση τη φοιτητοκεντρική μάθηση μέσα από συνέργειες, υλοποιήθηκαν δύο project:

podcast2

A. ADandPRLAB x IMEdD - Podcasting

Στο πλαίσιο συνεργασίας του iMEdD με το Πάντειο Πανεπιστήμιο, η Κέλλυ Κική, Δημοσιογράφος και Project Manager στο iMEdD Lab και ο Παναγιώτης Μένεγος, Δημοσιογράφος και Υπεύθυνος περιεχομένου και παραγωγής podcast στο iMEdD, πραγματοποίησαν εργαστήριο με θέμα την δημιουργία podcast, το οποίο αποτέλεσε μέρος του εργαστηρίου μας. 

Αποτέλεσμα της συνεργασίας μας για το Podcasting είναι το φοιτητικό podcast project με τίτλο "Gen Z και Μedia" μια σειρά 18 επεισοδίων σε θεματικές τις οποίες επέλεξαν οι ομάδες των φοιτητριών- φοιτητών μας. Ακούστε τα 18 επεισόδια εδώ τα οποία φιλοξενούνται στη σελίδα του iMEdD: https://podcast.imedd.org/el/channel/gen-z-and-media-/

Από το iMEdD και από την πλευρά μας ως Εργαστήριο έχουμε αναδείξει τη συνεργασία και τα 18 podcasts στα social media.

iMEdD Podcasts Panteion studentΕίναι ψηφιακοί «ιθαγενείς» αλλά και γεννημένοι μέσα στο χάος της «εποχής του περιεχομένου». Έχουν τα μέσα για να πουν οι ίδιοι τις ιστορίες τους, αλλά είναι κι εκπαιδευμένοι στην πληροφορία που παράγεται και καταναλώνεται γρήγορα. Είναι η Gen Z κι έχει νέες συνήθειες, αξίες, πρότυπα και προσδοκίες όσον αφορά τα media.

 #podcast Gen Z και Media είναι ένα φοιτητικό project που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο της συνεργασίας του iMEdD με το Εργαστήριο Διαφήμισης και Δημοσίων Σχέσεων (AD&PRLab) του Παντείου Πανεπιστημίου, στο οποίο είναι Διευθύντρια η Αναπληρώτρια Kαθηγήτρια κ. Μπέττυ Τσακαρέστου, σε συνεργασία με τον Σταύρο Καπερώνη, Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό.

Ακούστε τα 18 επεισόδια εδώ: https://podcast.imedd.org/el/channel/gen-z-and-media-/

 

They are digital "natives" but also born in the chaos of the "age of content". TheyPANTEIO PODCAST post have the means to tell their own stories, but they are also accustomed to information that is quickly produced and consumed. They are Gen Z and have new habits, values, standards and expectations when it comes to media.

The #podcast Gen Z and Media is a students’ project created in the framework of iMEdD's collaboration with the Advertising and Public Relations Laboratory (AD&PRLab) of Communication Media and Culture Dept. Panteion University Athens , Director of which is Associate Professor Betty Tsakarestou, in collaboration with Kaperonis Stavros, Laboratory Teaching Staff.

Listen here to the 18 episodes: https://podcast.imedd.org/en/channel/gen-z-and-media-/

 

B. Ενότητα 'Ερευνα Αγοράς: Καταναλωτικές Τάσεις- Covid & Βιωσιμότητα

Κατά την πρώτη ενότητα (Module) του εργαστήριου έρευνας αγοράς με συνεργάτη τον Δρ. Κωνσταντίνο Ιωαννίδη οι ομάδες των φοιτητριών- φοιτητών πραγματοποίησαν έρευνα καταναλωτικής συμπεριφοράς με κεντρικό ερώτημα πώς η πανδημία και οι αξίες της βιώσιμότητας ) επηρεάζουν καταναλωτικές πρακτικές σε διαφορετικές κατηγορίες προιόντων.

Στο Medium Publication του ADandPRLAB έχουμε αναρτήσει την παρουσίαση των αποτελεσμάτων: https://medium.com/ad-discovery-and-creativity-lab/discover-the-key-consumer-trends-on-covid-and-sustainability-adandprlab-report-4829517de86f

 Τα αποτελέσματα παρουσιάζονται επίσης σε ένα Infographic

 Infographics-ADandPRLAB Consumer Trends Report.pdf

covidsdg

logo     pistopoiisi 2circles

Λεωφόρος Συγγρού 136 - 17671 Αθήνα
136, Syngrou Avenue, Athens 17671, Greece 

e-mail: emme@panteion.gr

Ώρες εξυπηρέτησης φοιτητών στη Γραμματεία του Τμήματος [2ος όροφος παλαιού κτiρίου]: κάθε Τρίτη 10:00 - 13:00

Για πιστοποιητικά, βεβαιώσεις κ.λπ., οι φοιτητές/τριες μπορούν να εξυπηρετούνται από το Κ.Ε.ΦΟΙ. (Κέντρο Εξυπηρέτησης Φοιτητών) στο αίθριο του νέου κτιρίου, το οποίο λειτουργεί καθημερινά από 9.30' – 13.30'

  • 210-920 1431 Ελένη Χαλκονίδου, εξυπηρέτηση προπτυχιακών φοιτητών/τριών
  • 210-920 1428 Θεοδώρου Βασιλική, εξυπηρέτηση μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών & υποψηφίων διδακτόρων 
  • 210-920 1064 Δημήτρης Καραλής,  Αναπληρωτής Προϊστάμενος Γραμματείας